Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 1 
Next page End  

Les rekenstrategieën bekijken
Beginsituatie;
De kinderen kunnen  allemaal al keersommen maken. De een doet het wat ingewikkelder dan de ander met
uitrekenen. Sommigen moeten ook heel lang na denken voor ze een antwoord geven.
Bedoelingen;
-
oefenen met het maken van keersommen
-
eventueel een andere manier gaan gebruiken bij het rekenen
Competenties;
Goede sfeer creëren en deze vast houden. De kinderen moeten zich veilig voeren.
Organisatie;
Kladblaadjes en sommen op het bord.
Bordgebruik;
8 keer 27 = 216
54: 9 = 6
197 + 396 = 593
768 –329 = 439
Betrokkenheid;
De kinderen vinden deze les leuk omdat ik de rollen omdraai. Ik ben nu dom en hun mogen mij gaan leren hoe je
zo’n som moet oplossen.
De les;
Ik leg kort uit wat de bedoeling is van de opdracht. De kinderen schrijven op het kladblaadje wat ze denken in
hun hoofd voor dat ze de oplossing hebben.
Ik kijk de sommen na en maak een schema van welke fouten het meest gemaakt worden. Zo weet ik waar ik
meer aandacht aan moet besteden in de les.