Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 12 
Next page End  

Voorbereiding:
Materialen verzamelen
Voor de les alles al klaarzetten. De tafels in groepjes van vier zetten zodat je elk proefje
eventueel twee keer kan klaar leggen. 
De werkbladen kopieeren
De opdrachtvellen voorzien van een plastic hoesje of plastificeren (i.v.m water)
Bij elk proefje een nummer zetten
Inleiding:
Inleidend gesprek met de lln over lucht. Kun je het zien, ruiken, voelen, proeven of horen?
Het is wel van belang dat je de achterliggende theorie zelf wel beheerst.
Bespreek daarna met de lln welke uitdrukkingen, spreekwoorden of gezegden ze kennen over
lucht.
O.a. ER is geen vuiltje aan de lucht
        Gebakken lucht verkopen
        Een lekker luchtje kopen etc.
Laat de kinderen ook opzoeken in een woordenboek en/of spreekwoorden boek
Kern:
Geef vooraf duidelijke instructie over het practicum.. de lln gaan in tweetallen werken. Ze
krijgen ieder een werkblad dat ze moeten invullen..
Als je meer proefjes klaarzet dan dat er tweetallen zijn, heb je een makkelijkere doorstroming
van de lln. En hoeven ze niet te wachten als ze klaar zijn en een ander tweetal nog niet.
Ieder tweetal laat het proefje dat net gedaan is netjes achter.
Afsluiting:
De lln ruimen het proefje op dat ze als laatste hebben gedaan en daarna de antwoorden van
het werkblad bespreken.