Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 4 
Next page End  

Bouwhoek: daar kan een etalage gebouwd worden, of een pillenfabriek
Computerhoek: kan niet echt aangepast worden
Met het ‘spoorwegmateriaal’ kunnen wegen gebouwd worden om bijvoorbeeld de pillen te
vervoeren van de fabriek naar de apotheek
g. Welke activiteiten zijn mogelijk om de kinderen te laten werken met rolhandelingen?
poppenkastverhaal over ziek zijn/apotheek
eventueel excursie naar apotheek
boeken over apotheek
h. Indeling voor een week
Op onze stageschool kiezen de kinderen aan de hand van een ‘kies-bord’. Ze zijn daarin heel
zelfstandig. Verder wordt er niet echt klassikaal gewerkt. Als de juf een werkje heeft,
introduceert ze dat in de kring, maar laat het aan de kinderen over, of ze dat willen doen. Wel
wordt er door de oudsten twee keer in de week uit de moeilijke kast gewerkt. 
Maandag:
8.30u: kring + introductie thema aan de hand van een gesprek over apotheek, met
plaatjesboek
9.30u: buitenspelen
10.15u: eten en drinken + verhaal (ziek zijn)
10.45u: kiezen, introductie hoeken
stempelen over de apotheek met kosteloos materiaal
11.45u: naar huis
13.15u: liedje over ziek zijn
13.45u: kiezen
begeleiden van de apotheekhoek en de zieke-hoek
14.30u: naar buiten
15.15u: naar huis
Dinsdag:
8.30u: kring
9.15u: naar buiten
10.00u: eten en drinken
10.30u: rekenactiviteit: tellen met blokjes, meer en minder
10.45u: kiezen
begeleiden moeilijke kast met oudsten
11.45u: naar huis
13.15u: gymles
14.15u: kiezen
begeleiden bouwhoek
15.15u: naar huis
Woensdag:
8.30u: kring
9.00u: koekeloere kijken
9.15u: naar buiten