Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 1 
Next page End  

Copyright © 2000 - 2001 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.
Voor meer lesideeën: ga naar www.lesidee.nl
MUZIEK
(Voor de groepen 6, 7 en 8)
Beginsituatie:
Hoe hebben de kinderen normaal muziekles? Vanaf een cassette? 
Zijn ze gewend met dirigeren?
Doel: 
De kinderen kennen het liedje “Nima Naja”.
Inleiding (± 8 min):
Een liedje zingen met de kinderen wat ze al kennen.
Kern (± 10 min):
De kinderen krijgen een pakketje met de woorden van het nieuwe liedje. 
Je vertelt ze over de oorsprong van het liedje, waar het vandaan komt, welke taal het is en wat
het betekent. (Het is schijnRussisch. Het zou een verbastering zijn van: nima jaitsa, nima
papirosjka, nima chleba, nima moloka. Dit zou betekenen: er zijn geen eieren, geen sigaretten,
er is geen brood en geen melk.
Je kunt het lied als volgt op het bord zetten:
naja
 
      nima
paparosjka
njet
molokai
En dan moeten de kinderen goed opletten
Slot (± 5 min):
De kinderen mogen op mijn teken het liedje zingen.