Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 1 
Next page End  

Voeding
De Maaltijdschijf
Doelstelling:
De leerling weet wat de maaltijdschijf inhoud
De leerling kan producten bij de juiste groep van maaltijdschijf plaatsen
Beschrijving les:
De leerkracht vraagt aan de groep wat gezond eten is? Hoe weet je dat je gezond eet? Na een
kort gesprek verteld de leerkracht wat de maaltijdschijf is, en laat hiervan ook een model zien.
Elke voedingsgroep wordt kort behandeld.
De leerlingen krijgen allemaal een gekleurd A3 vel, deze moeten zij in vier vakken verdelen.
De leerkracht heeft geeft ze de opdracht producten uit verschillende tijdschriften te knippen
en dit in het juiste vak te plakken. Er wordt dus een collage gemaakt van de maaltijdschijf.
Het is wel van belang dat men bij deze opdracht ruim van te voren al aan de leerlingen vraagt
om tijdschriften te verzamelen, waarin geknipt mag worden.
Het is belangrijk om nog afsluitend met de leerlingen over de collage te praten, welke
producten heb je bij welke voedingsgroep geplaatst en waarom?
Organisatie:
Model maaltijdschijf
Voldoende gekleurd A3 papier
Scharen en lijm
Tijdschriften