Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 1 
Next page End  

Wat heb je nodig?
· voor elk kind een doos
· kosteloos materiaal
· restjes stof
· lijm
· scharen  
 
 
 
Beginsituatie 
· De kinderen kunnen hun fantasie gebruiken.  
 
 
 
Doelen 
· De kinderen ontdekken dat ze vormen aan moeten passen aan de ruimte.
· De kinderen leren de grootte van de verschillende vormen op elkaar afstemmen. 
· De kinderen hebben met hun fantasie een doos als kamer ingericht.  
 
 
 
Inleiding (± 10 min): 
Vertel een verhaaltje over de mooiste kamer van de koning en vertel wat er allemaal in te zien is: de
wanden, de tapijten, de tafels, de stoelen en natuurlijk de troon!
Vertel dat de binnenkant van de doos de kamer van de koning zal worden, zoals zij denken dat ie is.
De binnenkant kan versierd worden met behang en verf. (Let op de kleur die ze gebruiken,
bijvoorbeeld zwart in een kamer???)  
 
 
 
Kern (± 45 min): 
Wijs er op dat een kamer een vloer heeft en wanden, maar ook een plafond. Al deze vlakken moeten
bewerkt worden. Laat de kinderen zelf uitzoeken hoe ze meubels kunnen maken.   
 
 
 
Slot (± 10 min):
Welke oplossingen zijn er voor de meubels en de muren gevonden?
Is er aan het plafond gedacht?
Waaraan kun je zien dat het de kamer van de koning is?  
 
Deze les is gemaakt door Jolanda Louwers.